VEELGESTELDE VRAGEN
MODELKAART & PROEFDRUK OP PAPIER
Verschil modelkaart en proefdruk op papier
Een modelkaart is een kaart met een fictieve tekst in het lettertype en lay-out van onze keuze.
Indien u overtuigd bent dat dit het perfect kaartje is dan kan u uw definitieve bestelling plaatsen via onze webshop en uw eigen kaartje ontwerpen.
Nadat u uw bestelling geplaatst heeft, ontvangt u van ons een papieren proefdruk van uw kaartje thuis toegestuurd.
Een papieren proefdruk is dus een druk van het kaartje met uw eigen tekst en lay-out.
Waarom maken wij geen vrijblijvende proefdrukken op papier? Omdat wij vinden dat u op onze ontwerp pagina al een zeer goed beeld krijgt van hoe het kaartje er gaat uitzien en omdat wij onze kostbare tijd willen spenderen aan het snel en met veel zorg afhandelen van uw definitieve bestelling.
Hoe kan ik een modelkaart bestellen?
Indien u een kaartje dat u mooi vindt eerst in eens in het echt wil bekijken, dan kan u tot 3 modelkaarten bestellen via deze link: BESTEL DAN HIER UW MODELKAART.
Een modelkaart is een kaartje met een fictieve tekst en met een lay-out en lettertypes van onze keuze.
Het laat je toe om het papier van het kaartje te voelen en wat ideetjes op te doen om dan je eigen kaartje te ontwerpen op onze webshop.
Ik heb de proefdruk op papier ontvangen maar had graag nog wat aanpassingen gemaakt. Wat nu?
Indien u niet 100% tevreden bent van de proefdruk dan maken wij tot 2x toe GRATIS kleine aanpassingen. Van elke aanpassing ontvangt u een voorbeeld via e-mail. Voor het opsturen van een nieuwe proefdruk op papier vragen wij een kleine bijdrage van 2,50€.
Heeft u meer dan 2 correctierondes nodig om tot het perfecte kaartje te komen, dan vragen wij voor elke bijkomende correctieronde 10€.
Wenst u echter een volledig nieuwe lay-out met andere lettertypes, drukkleuren etc… dan rekenen wij hiervoor een forfaitair bedrag van 25€ aan.
Stuur een mail naar info@hoolapola.be met vermelding van uw bestelnummer en wij maken zo snel mogelijk de aanpassingen aan uw kaartje want 100% klanttevredenheid vinden wij zeer belangrijk.
Is een modelkaart gratis?
U kan GRATIS 3 modelkaarten bestellen.
BESTELLING PLAATSEN
Is er een minimum bestelhoeveelheid?
De standaard minimum bestelhoeveelheid voor kaartjes is 10 stuks.
Op de detailpagina van elk product zal het aantal reeds ingesteld staan op de minimum bestelhoeveelheid.
Sommige andere producten worden op vellen gedrukt (bijvoorbeeld tafelkaartjes) en dient u in veelvouden van een bepaald aantal te bestellen.
Deze info vindt u eveneens terug op de detailpagina van het product.
Waar vind ik mijn bestelde producten terug?
Rechts bovenaan de webshop pagina zie u het icoontje van een winkelmandje en het aantal stuks dat u in uw winkelmandje geplaatst heeft. Indien u hierop klikt dan ziet u uw gedetailleerde bestelling.
Indien u klikt op de knop ‘winkelmand bekijken’ dan ziet u uw bestelling op pagina grootte.
Hoe kan ik een product verwijderen uit mijn bestelling?
Wanneer u het overzicht van uw winkelmand bekijkt dan ziet u naast elk product een prullenmandje staan. Indien u hier op klikt dan wordt uw product definitief uit uw winkelmandje verwijderd.
Kan ik een kaart ontwerpen en bewaren om later te bestellen?
Dit kan zeker. Nadat u op de knop ‘MAAK JE ONTWERP’ geklikt heeft, vindt u rechts bij ACTIES de klop ‘BEWAAR VOOR LATER’ op onze kaartjes ontwerp pagina. Indien u hierop klikt wordt uw ontwerp bewaard. U kan uw ontwerp terug oproepen door op de knop ‘MIJN ONTWERPEN’ links op de pagina te klikken.
Wanneer plaats ik best mijn bestelling?
Voor geboortekaartjes raden wij aan om 2 maand op voorhand uw ontwerp te maken en uw bestelling te plaatsen. Zo hebben wij voldoende tijd om uw geboortekaartjes te bestellen bij onze leverancier, u een proefdruk op papier te bezorgen, uw enveloppen reeds te versturen en indien gewenst nog wat correcties aan te brengen aan uw origineel ontwerp. Zo bent u ook zeker dat uw geboortekaartjes snel gedrukt kunnen worden ingeval van bijvoorbeeld een onverwachte vroeggeboorte.
Voor huwelijksuitnodigingen en ander huwelijksdrukwerk raden wij aan om 3 maanden op voorhand te bestellen zodat uw gasten ruim de tijd hebben om hun aanwezigheid op uw grote dag te bevestigen.
Hoelang bedraagt de levertijd?
Geboortekaartjes: Uw geboortekaartjes worden door ons met de allergrootste prioriteit gedrukt. Indien u ons de geboortegegevens bezorgt op een werkdag vóór 14u, dan worden deze nog dezelfde dag door ons verstuurd.
* Ook alle andere producten zoals uw huwelijksuitnodigingen worden zo snel mogelijk gedrukt: maximum 3 à 4 werkdagen na de bestelling ontvangt u uw pakket.
OPMAAK KAART
Kan ik een foto toevoegen aan mijn ontwerp?
Op sommige kaarten is specifiek een ruimte voor een foto voorzien maar in principe kan u aan elke kaart één of meerdere foto’s toevoegen.
We hebben graag dat u ons de foto(‘s) mailt en niet toevoegt in de kaartjes ontwerp pagina zodat we de kwaliteit kunnen nakijken en de foto perfect kunnen schalen en postioneren op de kaart. Nadat u uw bestelling heeft geplaatst en de foto(‘s) heeft gemaild, krijgt u van ons een voorbeeld van de kaart met foto(‘s) via mail toegestuurd. Pas wanneer u hiervoor uw akkoord gegeven heeft, sturen wij u een gratis proefdruk op papier op.
Foto’s voor druk hebben ideaal gezien een hoge resolutie van 300dpi.
Foto’s genomen met een smart- of iphone hebben slechts een resolutie van 72 dpi en zijn niet scherp genoeg voor een mooie druk. Gebruik liefst nog een ‘ouderwets’ fototoestel waar u de resolutie kan op instellen. Wij kijken de gemailde foto’s zowieso na en informeren u indien de foto niet geschikt is voor druk.
Hoe kan ik een kaart ontwerpen?
Op de detailpagina van elk kaartje vindt u onderaan de knop ‘MAAK JE ONTWERP’. Deze knop brengt u naar onze kaartjes ontwerppagina.
Heeft u geen ervaring met het ontwerpen van kaartjes? Bekijk dan eerst ons You Tube instructiefilmpje en ontdek hoe gebruiksvriendelijk onze kaartjes ontwerper is.
Toch nog wat vragen of hulp nodig? Mail naar info@hoolapola.be of bel 0495/53 43 32. Wij helpen u graag verder!
Kan ik ook blanco kaarten bestellen?
Dat kan! Dan verwijdert u gewoon alle tekst in de kaartjes ontwerppagina en bewaart het blanco ontwerp. Zet nog eens extra in het opmerkingenvak op de bestelpagina dat u blanco kaartjes wenst te bestellen en wij doen het nodige.
LEVERING
Hoe weet ik de status van mijn bestelling?
Zodra uw bestelling toekomt bij bPost onze partner voor het verzenden van onze pakjes, ontvangt u een track & trace link van Bpost en het pakketnummer. Zo kan u meevolgen wanneer uw pakje door de postbode zal geleverd worden of afgehaald kan worden bij een afhaalpunt.
Er is géén track-en-trace mogelijk voor brievenpost dus modelkaartjes en proefdrukken kunnen helaas niet getraceerd worden.
Als je voor de optie ‘Afhalen ‘ hebt gekozen, ontvangt u van ons een mail zodra uw bestelling klaarligt voor afhaling.
Welke verzendopties zijn er en hoeveel bedragen de verzendkosten?
Wij werken voor elke verzending samen met bPost en u kan kiezen uit:
= Verzending met bPost 24u op uw thuisadres of een andere adres van uw keuze. <5,50€>
= Afhaling in één van de 2300 afhaalpunten. Van zodra uw pakje daar beschikbaar is, stuurt b-Post jou hierover een berichtje via e-mail of SMS . Het pakje kan al de volgende werkdag vanaf 11u afgehaald worden en blijft 5 dagen beschikbaar. <4,70€> Klik hier om het dichtsbijzijnde afhaalpunt te zoeken => Vul dit afhaalpunt in het opmerkingenvak tijdens de bestelprocedure.
= Afhaling aan één van de +150 Cubee pakjesautomaten op knooppunten, in stations en winkelcentra. Van zodra uw pakje daar beschikbaar is, stuurt b-Post jou hierover een berichtje via e-mail of SMS . Het pakje kan al de volgende werkdag vanaf 11u afgehaald worden en blijft 5 dagen beschikbaar. <4,70€> Klik hier om de dichtsbijzijnde pakjesautomaat te zoeken => Vul dit afhaalpunt in het opmerkingenvak tijdens de bestelprocedure.
= Afhaling bij Hoolapola in Keerbergen op afspraak
Wat gebeurt er indien ik niet thuis ben op het moment van de levering?
Wanneer u niet thuis bent waneer de postbode aan uw deur staat, dan gaat het pakje naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt. U krijgt een kaartje in de brievenbus waarop het adres van het afhaalpunt staat en ook vanaf wanneer het daar door u kan afgehaald worden, zijnde de volgende werkdag.
Het pakje blijft 14 dagen beschikbaar in het afhaalpunt. Heeft u het binnen die termijn niet opgehaald, dan stuurt bPost dit naar ons terug.
Kan ik mijn pakje komen afhalen bij Hoolapola?
Dat kan want wij hebben ook een bakstenen winkel in Keerbergen. Afhaling kan na afspraak via info@hoolapola.be en tijdens onze openingsuren:
di-vr: 10u – 12u30 – 13u30-18u za: 10u-17u zo: 10u-12u30
PRIJZEN
Zijn de prijzen hetzelfde ongeacht het aantal?
Bij andere on-line kaartjesverkopers geldt de regel: hoe meer kaartjes u besteld, hoe goedkoper.
Bij Hoolapola betaalt u dezelfde prijs of u nu weinig of veel kaartjes besteld.
Bij ons dus geen misleidende stukprijzen die plots hoger worden omdat u maar een klein aantal bestelt.
Wij vinden dat indien u bijvoorbeeld een kleine familie heeft of de uitnodigingen beperkt wil houden, u aan dezelfde prijs moet kunnen aankopen als iemand die grotere aantallen nodig heeft. Elke klant is voor ons evenwaardig.
Is de envelop inbegrepen in de prijs?
In elke stukprijs is een GRATIS (gekleurde) envelop inbegrepen. Deze hoeft u dus niet apart te bestellen!
Hoeveel bedragen de drukkosten?
Er is geen extra bedrukkingskost voor het drukken van uw eigen tekst op het kaartje van uw keuze! De kostprijs voor het drukken van uw kaartjes is reeds verrekend in de prijs van je kaart.
Bovendien maken wij tot 2x toe GRATIS kleine correcties aan uw kaartje indien u niet 100% tevreden bent van de proefdruk op papier.
Enkel bij tafelkaartjes kan u op de detailpagina kiezen tussen de stukprijs zonder bedrukking en de prijs met naambedrukking per kaartje.
Zijn de prijzen inclusief BTW?
Alle weergegeven prijzen zijn inclusief BTW.
Indien je in naam van een bedrijf een bestelling plaatst, dan is het mogelijk een BTW-nummer in te geven in het opmerkingvak op de betaalpagina. De factuur wordt u dan gemaild.
ONS AANBOD
Verkopen jullie ook andere producten?
Naast geboortekaartjes, huwelijksuitnodigingen, jubileumuitnodigingen en communieuitnodigingen vind u bij ons een ruim aanbod bijpassende producten:
Geboorte: sluitzegels voor de enveloppen, doopsuiker basics, ronde stickers, uitgesneden naamstickers etc…
Huwelijk: sluitzegels voor de enveloppen, save-the-date kaarten, menukaarten, tafelkaartjes, bedankkaarten,…
Ik vind een product niet terug op jullie webshop? Kan ik het toch bestellen?
Aangezien wij ook een bakstenen winkel hebben met een ruim aanbod aan doopsuiker, huwelijksbedankjes, communiebedankjes etc mag u ons altijd contacteren indien u een product niet terugvindt op onze site. Wij zullen ons best doen om het voor u te vinden.
Kan ik een eigen ontwerp laten drukken?
Uiteraard kan u bij ons ook terecht voor maatwerk kaartjes. Stuur uw ontwerp naar info@hoolapola.be met vermelding van het formaat, papiersoort en aantal stuks dat u wenst te laten drukken.
Wij maken u zo snel mogelijk een vrijblijvende offerte.
WIJZIGING BESTELLING
Kan ik mijn bestelling annuleren ?
Aangezien het gaat om gepersonaliseerde kaartjes kan een geplaatste bestelling die betaald is helaas niet meer geannuleerd worden.
Ik heb nog een fout ontdekt in de tekst na bestelling. Wat nu?
Zolang het kaartje nog niet in productie gegaan is, kunnen wij de fout nog aanpassen.
Om dit te vermijden, sturen wij u eerst nog een papieren proefdruk met de post waarna wij uw akkoord voor druk vragen.
Het is dus zeer belangrijk dat u de tekst verschillende keren naleest en door andere personen laat nalezen.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor ontdekte fouten na akkoord voor druk. Een eventuele herdruk zou dan ook op uw kosten gebeuren. Kijk de tekst dus aub zeer grondig na!
Kan ik nog producten toevoegen aan een afgeronde bestelling?
Dit is helaas niet mogelijk. U dient dan gewoon een nieuwe bestelling te plaatsen.
Kies dan als verzendmethode ‘afhaling’ zodat u geen 2x verzendkosten dient te betalen en vermeld in het opmerkingenvak dat deze bestelling samen met de eerste geplaatste bestelling dient verstuurd te worden. Geef zeker het correcte bestelnummer van de eerste bestelling door.